۱۴ میوه و سبزی ای کم‌ قند که برای سلامتی باید بخورید

۱۴ میوه و سبزی ای کم‌ قند که برای سلامتی باید بخورید

میوه‌ها و سبزیجات جزء سالم‌ترین مواد غذایی روی زمین هستند که ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی را به بدن می‌دهند. برای حفظ سلامتی بدن باید میوه و سبزیجات زیادی را مصرف کنید. همه‌ی میوه و سبزیجات حاوی مقداری قند طبیعی هستند. به همین دلیل پیدا کردن میوه و سبزیجات کم‌قند تبدیل به چالشی برای افرادی شده است که رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنند. اگرچه میوه و سبزیجات حاوی کربوهیدرات هستند، اما نباید آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. در عوض باید آن‌هایی را بخورید که قند کمی دارند و سرشار از فیبر و آب هستند. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ قرار است با میوه و سبزیجات کم‌قند آشنا شوید. پس تا پایان مقاله در کنار ما باشید.

میوه‌های کم‌قند

در ادامه لیستی از میوه‌هایی که قند کمی دارند، آورده شده است.

۱. سیب

سیب به‌شدت مغذی بوده و به‌آسانی در دسترس است. یک عدد سیب متوسط (۱۸۲ گرم) حاوی ۹۵ کالری، ۲۵ گرم کربوهیدرات و ۵ گرم فیبر است. علاوه بر این ۱۹ گرم قند دارد که از این میزان، ۱۱ گرم آن فروکتوز است. ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در سیب به مدیریت وزن، بهبود سلامت استخوان‌ها، مدیریت دیابت و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کنند. می‌توانید سیب را به‌تنهایی میل کرده یا آن را به همراه کره‌ی بادام‌زمینی نوش جان کنید. همچنین می‌توانید با این میوه‌ی شیرین یک پوره‌ی خوشمزه درست کنید.

۲. توت‌فرنگی

توت‌فرنگی مثل دیگر انواع توت‌ها قند کم و فیبر زیادی دارد. به همین دلیل بعد از خوردن آن برای مدت طولانی احساس سیری می‌کنید. یک فنجان (۱۴۴ گرم) توت‌فرنگی حاوی ۱۱ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر و ۷ گرم قند است. این میوه‌ی خوش‌رنگ و خوشمزه همچنین سرشار از ویتامین سی، پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است.

می‌توانید توت فرنگی را به‌عنوان میان وعده نوش جان کرده یا از آن در تهیه‌ی اسموتی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را به مقداری ماست یونانی اضافه کرده و میل کنید.

۳. هندوانه

گذراندن تابستان بدون هندوانه برای خیلی از ما غیرقابل‌تصور است. هندوانه یک میوه‌ی تابستانی محبوب بوده که سرشار از آب است. این میوه برای رفع تشنگی و آبرسانی به بدن در تابستان یک گزینه‌ی عالی به شمار می‌رود. یک فنجان (۱۵۲ گرم) هندوانه‌ی خرد شده ۱۳۹ گرم آب و ۱۲ گرم پروتئین دارد و فقط ۹ گرم قند به بدن می‌دهد.

هندوانه فواید متعددی برای سلامتی بدن دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم جلوگیری از سرطان، بهبود سلامت قلب، کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو، پیشگیری از بیماری تباهی لکه‌ی زرد، تسکین درد عضلانی و حفظ سلامت و استحکام پوست و مو را نام ببریم‌. ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در هندوانه شامل ویتامین سی، ویتامین آ، پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌های ب ۱، ب ۵ و ب ۶، کاروتنوئیدها و لیکوپین می‌شوند.