کاهش تری گلیسیرید با ۱۳ روش ساده و طبیعی

کاهش تری گلیسیرید با ۱۳ روش ساده و طبیعی

آیا می‌دانید تری گلیسیرید چیست؟ حتما اسم این ماده در آزمایش‌های معمولی خون به گوشتان خورده است ولی آیا می‌دانید چرا باید به آن اهمیت دارد؟ سطح تری گلیسیرید میزان چربی موجود در خون را نشان می‌دهد.

 

سطح متوسط آن برای زنان و مردان بزرگ‌سال بعد از یک شب ناشتا بودن، ۱۲۵ است و عدد مطلوب آن، ۱۰۰ را نشان می‌دهد. محدوده مرزی تری گلیسیرید ۱۵۵-۱۹۹ است و اگر میزان آن در خون زیاد باشد، عدد به بیش از ۲۰۰ می‌رسد.

اگر میزان تری گلیسیرید خون شما در حال افزایش باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی

و مرگ بر اثر آن نیز افزایش می‌یابد. اگر مقدار بالای تری گلیسیرید خون،

با حجم HDL یا کلسترول مفید خون کم و LDL یا کلسترول بد زیاد همراه باشد،

منجر به جمع شدن چربی در شریان‌ها و رگ‌های خونی می‌شود. پس باید هر چه سریع‌تر برای کاهش تری گلیسرید اقدام کرد.

چه شرایطی تری گلیسیرید را افزایش می‌دهد؟

قاتل تری گلیسرید

برخی از شرایط بدن موجب افزایش تری گلیسیرید خون می‌شود و بهتر است

هنگام مراجعه به پزشک، تاریخچه پزشکی یا هر علامت غیرعادی در بدن را گزارش ده.

شرایطی مانند پیش دیابت، دیابت، بیماری کبد و بیماری تیروئید ممکن است

مسئول تری گلیسیرید بالای بدن باشند. ولی برخی از عوامل در سبک زندگی هم تاثیر

بسیاری بر میزان این چربی می‌گذارند، پس قبل از تجویز دارو توسط پزشک، ممکن است با اطلاع از سبک زندگی‌تان بتوانید تری گلیسیرید را به طور طبیعی کاهش دهید. برای این منظور روش‌های توصیه شده را دنبال کنید.

۱- مصرف کربوهیدرات تصفیه شده را متوقف کنید

۲- برای کاهش تری گلیسیرید تحرک داشته باشید

۳- قند افزودنی کمتری مصرف کنید

۴- فیبر بیشتری مصرف کنید

۵- از چربی‌های ناسالم دوری کنید

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها