رزیدنت اویل ۳ از بازی فرعی تا دنباله‌ای بزرگ

رزیدنت اویل ۳ از بازی فرعی تا دنباله‌ای بزرگ

صنعت بازی در دهه‌ی نود میلادی، با مجموعه‌ی بزرگی از تغییرات و پیشرفت‌ها روبرو شد؛ طوری که روند تکامل بازی‌ها

سرعت بسیار بالایی

به خود گرفته بودند. سگا و نینتندو نسل جدیدی از کنسول‌های خانگی خود را وارد بازار کردند

و دستگاه‌های آرکید هم چه در ژاپن و چه در امریکا، نه تنها باقی ماندند، بلکه حتی روز به روز گسترش پیدا کردند.

شرکت بازی‌سازی کپ‌کام در آن زمان توانست با استریت فایتر ۲ روی کنسول‌های خانگی و روی دستگاه‌های آرکید حکمرانی کند؛

استریت فایتر ۲ فقط یک بازی مبارزه‌ای محبوب نبود، بلکه به جریانی بزرگ

در صنعت بازی تبدیل شد و هم‌چنین توانست کپ‌کام را به عنوان یکی از بزرگترین بازی‌سازان دنیا مطرح کند. پیشرفت صنعت بازی ادامه داشت

و در این میان، سونی در سال ۱۹۹۴ با کنسول ۳۲ بیتی خود به اسم پلی‌استیشن به این حوزه ورود کرد.

سگا هم کنسول جنسیس را با ساترن جایگزین کرد

و پلی‌استیشن و سگا ساترن با یکدیگر به همه‌گیر شدن بازی‌های سه‌بعدی کمک بزرگی کردند.

کپ‌کام که روی بازی‌های مبارزه‌ای دوبعدی خود حساب بزرگی باز کرده بود، اواسط دهه‌ی نود میلادی و در راستای تغییرات صنعت بازی،

با مشکلات مالی برخورد کرد. با این حال، موفقیت غیرمنتظره‌ی بازی رزیدنت اویل،

ساخته‌ی شینجی میکامی، چه از نظر فروش و چه از نظر بازخورد

بازی‌کنندگان و منتقدان، توانست کپ‌کام را دوباره روی پا بیاورد.

کپ‌کام فورا ساخت دنباله‌ی این بازی را شروع کرد و هیدکی کامیا

به عنوان کارگردان پروژه‌ی رزیدنت اویل ۲ را به دست گرفت.

مراحل ساخت رزیدنت اویل ۲ فراز و نشیب‌های زیادی داشتند؛

طوری که بازی چند بار با تغییرات اساسی روبرو شد و حتی میانه‌های ساخت بازی همه چیز را دور ریختند و ساخت آن را از سر گرفتند.

مراحل ساخت رزیدنت اویل ۲ نزدیک به دو سال طول کشید، ولی کپ‌کام نتیجه‌ای را که می‌خواست از بازی گرفت.

رزیدنت اویل ۲ حتی موفقیت‌های بیشتری از قسمت اول کسب کرد. کپ‌کام دهه‌ی نود میلادی را با استریت فایتر و موفقیت‌های آن شروع کرده بود،

ولی در پایان این دهه، کپ‌کام را به خاطر رزیدنت اویل و موفقیت‌های آن می‌شناختند.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها