آیا از عوارض شکر بر سلامتی اطلاعی دارید؟

آیا از عوارض شکر بر سلامتی اطلاعی دارید؟

شکر را می‌توان ازجمله موادغذایی مضری دانست که در رژیم غذایی افراد زیادی قرار دارد. در این مقاله، عوارض شکر بر سلامتی را معرفی می‌کنیم.

شکر نوعی کربوهیدرات ساده است که به‌طورطبیعی در برخی غذاها و نوشیدنی‌ها وجود دارد و به برخی غذاها و نوشیدنی‌ها نیز افزوده می‌شود. مصرف زیاد شکر می‌تواند به برخی مشکلات برای سلامتی منجر شود؛ ازجمله خطر افزایش وزن، دیابت، پوسیدگی دندان و… . بسیاری از محصولات غذایی همانند لبنیات و سبزیجات و میوه‌ها به‌طورطبیعی حاوی قند هستند و این عامل موجب طعم شیرین آن‌ها می‌شود.

افراد باید این موادغذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند؛ زیرا آن‌ها با طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر همراه هستند و فواید ارزشمندی برای سلامتی دارند. با‌این‌حال، بسیاری از تولیدکنندگان به محصولات مختلف خود همانند غلات و کیک و برخی نوشیدنی‌ها شکر اضافه می‌کنند و همین مسئله به بروز مشکلاتی برای سلامتی انسان‌ها منجر می‌شود. در این مقاله، پنج دلیل رایج برای استفاده‌نکردن از شکر را معرفی و عوارض این ماده‌ی غذایی را بررسی می‌کنیم.

غذاها و نوشیدنی‌های حاوی قندهای اضافه‌شده برخلاف غذاها و نوشیدنی‌های دارای قند طبیعی ارزش غذایی ندارند. آن‌ها منابع ضعیفی از انرژی دارند، زیرا بدن قند اضافه‌شده را خیلی سریع هضم می‌کند. توجه کنید مصرف زیاد قندهای اضافه‌شده ممکن است به‌مرور مشکلاتی برای سلامت بدن به‌همراه داشته باشد.

به‌طور‌کلی، افرادی که شیرینی بیشتری مصرف می‌کنند، بیشتر درمعرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی و سرطان هستند؛ بنابراین، بهتر است تاحدممکن شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنند. در‌ادامه، با معرفی پنج دلیل مهم خطر قندهای اضافی برای سلامتی و عوارض شکر همراه شما هستیم.

۱. کمبود ارزش غذایی

شکر ماده‌ای کالری‌خالی است و اضافه‌کردن آن به غذاها و نوشیدنی‌ها بدون افزودن فواید غذایی کالری‌شان را به میزان درخورتوجهی افزایش می‌دهد. بدن معمولا این غذاها را سریع هضم می‌کند و این بدان‌معنا است که آن‌ها منبع خوبی از انرژی نیستند. برخی محصولات همانند میوه‌ها و لبنیات به‌طور‌طبیعی حاوی قند هستند و بدن قند طبیعی را با سرعت کمتری هضم و به منبع انرژی پایدار تبدیل می‌کند. این محصولات علاوه‌بر قند طبیعی مواد مغذی دیگری مانند فیبر و طبف وسیعی از ویتامین‌ها و موادمعدنی دارند.

افراد بزرگ‌سال در ایالات متحده‌ی آمریکا روزانه به‌طورمتوسط حدود ۳۰۸ کالری قندهای اضافه‌شده استفاده می‌کنند و این مقدار بسیار بیشتر از توصیه‌های انجمن قلب آمریکا (AHA) است؛ زیرا ۱۰۰ کالری از قندهای اضافه‌شده برای خانم‌ها و ۱۵۰ کالری برای آقایان در نظر گرفته شده است. توجه کنید مصرف کالری به‌تنهایی می‌تواند مزایای سایر غذاها و نوشیدنی‌های دارای ارزش غذایی را تضعیف کند و به‌دلیل نقص مواد مغذی به بروز مشکلاتی برای سلامتی منجر شود.

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها