قبل از ورزش چه خوراکی‌هایی بخوریم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم؟

قبل از ورزش چه خوراکی‌هایی بخوریم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم؟

بازدیدها: 2

ورزشکاران و بدن‌سازان برای رسیدن به اهداف‌شان در ورزش همیشه به دنبال راهی برای بهبود عملکرد خود هستند. مصرف مواد مغذی می‌تواند به بدن شما کمک کند تا عملکرد بهتری در ورزش داشته باشید.

تغذیه صحیح و مناسب همچنین باعث می‌شود ریکاوری بعد از ورزش سنگین سریع‌تر شود. مصرف مواد غذایی صحیح و مناسب قبل از ورزش نه تنها به شما کمک می‌کند که عملکرد بهتری داشته باشید، بلکه آسیب عضلات را هم به حداقل می‌رساند. اگر برای شما هم این سوال مطرح است که قبل از ورزش چه بخوریم این مطلب را بخوانید.

 

دانستن این که چه چیزی بخورید بسیار مهم است. رساندن سوخت صحیح به بدن با مصرف خوراکی‌های مغذی قبل از ورزش، به شما انرژی و قدرتی که لازم دارید را می‌دهد. هر کدام از مواد مغذی نقش خاصی را قبل از ورزش بازی می‌کنند.

گرسنه رفتن به باشگاه یا شروع کردن ورزش با شکم خالی اصلا ایده خوبی نیست؛ از طرفی هم خوردن چیزی با فاصله کم قبل از ورزش سنگین هم مشکل‌ساز می‌شود. نرسیدن سوخت کافی به بدن، منجربه احساس ضعف و درد و کوفتگی غیر معمول در عضله‌ها خواهد شد.

می‌توانید برای افزایش قابلیت‌های فیزیکی و بهره‌مندی بیشتر از تمرینات، از نکات زیر استفاده کنید. در اینجا به شما می‌گوییم که کدام مواد غذایی را در چه زمانی قبل از ورزش مصرف کنید.

در تمام روز چه بخوریم

کم آبی بدن

شروع ورزش بدون این که در آن روز به اندازه کافی آب نوشیده باشید، اصلا ایده خوبی نیست.

هر روز مطمئن شوید که به اندازه کافی آب نوشیده‌اید؛ قبل از ورزش، حین ورزش و بعد از ورزش، بدن شما به آب احتیاج دارد.

اگر یادتان می‌رود که آب بنوشید یا نمی‌دانید که چه میزان آب برای شما کافی است،

می‌توانید از اپلیکیشن‌های موبایل که برای یاداوری آب نوشیدن طراحی شده است استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که بدن برای کالری سوزاندن به آب احتیاج دارد؛

حتی اگر اندکی هم دچار کم‌آبی بدن شوید، متابولیسم بدن شما کاهش پیدا می‌کند. هیچ کس دوست ندارد بدون فایده ورزش کند.

قبل از ورزش

اگر می‌خواهید قبل از ورزش یک وعده غذایی داشته باشید، خوردن غذا دو تا سه ساعت قبل از ورزش مناسب است.

بهتر است یک وعده غذایی با ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی که بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری داشته باشد میل کنید.

مثل سینه مرغ کباب شده به همراه سبزیجات و کمی نان برشته، یا میوه به همراه شکلات انرژی‌زای آجیلی (Nut Bar) و پیاله کوچکی ماست.

به هیچ وجه‌ غذاهای نفاخ مثل حبوبات و بروکلی نخورید، چراکه حین ورزش شما را خیلی اذیت خواهند کرد.

 

پیگیری سفارش
لیست مقایسه
شگفت انگیز ها